Rabu, Mac 20, 2013

terhalang #2

Pertama sekali dengan tuhan, kemudian guru, dan orang rapat. Semua sudah aku aku rujuk. Hati masih lagi tunggang langgang.

Akhir sekali aku cakap dengan dia. Minta nasihat untuk diri aku. Dia tanya aku satu soalan yang aku tak boleh jawap. Aku senyap.

Dulu aku hebat sangat, katanya aku kenal diri aku sendiri. Walhal tidak pun, orang sekeliling sebenarnya lebih mengetahui tentang diri aku. Aku sedar, dan aku tak nafikan yang aku ni

lalang.

Berdasarkan sejarah hidup aku yang lepas, mereka kecewa. Bukan sekali, berkali - kali. Semuanya tidak pernah sudah.

"kalau betul hati hang cinta tuhan, dok mana pun tetap hang cintakan tuhan. Kalau hang betul - betul cinta la."

*bisu

Mintak maaf, mintak maaf untuk kali ke-seratus juta. Ini bukan simpati atau penulisan untuk raih kesedihan. Ini nukilan ikhlas untuk manusia seperti aku. Hanya yang rasa, akan mengerti.

Terima kasih kakak, atas nasihat yang benar - benar berisi.

2 ulasan:

  1. "kalau betul hati hang cinta tuhan, dok mana pun tetap hang cintakan tuhan. Kalau hang betul - betul cinta la."

    ringkas.masuk.melekat

    BalasPadam
  2. ayat yang tajam, bila kena terus rasa dan faham.

    BalasPadam