Khamis, Mei 30, 2013

doa kali kedua

Ketika tadika, dan sekolah rendah,

guru - guru agama selalu berpesan pada aku dan murid - murid yang lain. Selalulah berdoa pada tuhan, minta apa saja pada tuhan. Tuhan akan dengar doa kita, dan tuhan akan makbulkan. InsyaAllah.

Di fikiran aku ketika itu, hanya terbayang material yang menjadi adat kebiasaan budak - budak kota pada masa itu untuk memilikinya.

Aku bisik kat tuhan, aku nak;
digimon
gameboy
telefon bimbit
game televisyen

Semuanya aku selitkan dalam doa. Banyak lagi yang aku minta, tapi sudah lupa. Untuk abad ke-dua-puluh-satu ni. Aku yang telah diberikan nikmat akal yang jelas.

Aku bisik lagi kat tuhan, aku nak;
keampunan dari - Nya,
letakkan aku dalam rahmat - Nya,
sentiasa jadikan aku hamba yang bersyukur,

aamiinn..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan