Sabtu, April 13, 2013

hilangnya sebuah komunikasi

Duduk semeja, kami berlima. Di kedai makan PakMan.

Kawan - kawan tiada masa lagi untuk berborak, tentang isu kemanusiaan, tentang kucing sebelah rumah, tentang nasi goreng yang aku masak petang tadi. Kita berlima, tapi rasa macam aku seorang saja di meja ni.

Fokus mereka tertumpu dengan gajet - gajet yang canggih. Masing - masing bersembang tentang whazap, internet percuma, laman sosial, dan benda-alah-yang-aku-tak-tahu.

Aku pula pura - pura faham apa yang diperkatakan mereka, sambil menggenggam seketul "tablet" Nokia 1280 hitam.


p/s:  sekurang - kurangnya, kalau nak periksa minyak motor, telefon bimbit aku berguna jugak.

2 ulasan:

  1. yang tinggal hanya jasad, tapi minda terbang...

    "off" segala gadjet. Duduk sembang yang semua orang faham.

    ya masih wujud kawan-kawan kita.

    BalasPadam
  2. Nampaknya, aku perlu majukan diri. Agar tidak ketinggalan.

    BalasPadam