Selasa, September 25, 2012

sebentar ya, aku nak cuci dulu

Aku nak menulis, tapi otak nazak.

Pandangan aku beralih pada sebilah pisau,
aku capai dan terus menghiris kulit kepala,
pelan - pelan aku lakukan,
selesai itu aku potong pula tengkorak,
sakit memang sakit, aku tahan,
aku teruskan juga hingga aku keluarkan seketul otak,

hanyir, lembut, berdaki,
darah selerak berlumuran.

Ya! memang benar otak sudah nazak,
aku bergegas ke dapur mencucinya,
sental hingga benar - benar bersih.

Nampaknya, memang lama benar aku tidak mencucinya,

kemudian aku tinggalkan sementara ditepi,
biarkan otak itu kering,
harap - harap otak itu sihat semula,
seperti sediakala,

kerna tanpa otak aku tidak boleh berfikir,
berimaginasi, dan menulis.

Dan sekarang aku tidak berotak!

12 ulasan:

  1. amboi bunyi macam marah sakan, siap dengan tanda seru bagai.haha

    Take your time. Nanti idea datang mencurah-curah ke ladang gandum kau tulislah entry best-best.

    p/s : saat ni otak kau ditempat asal atau tak? haha

    BalasPadam
  2. masih tak kering, aku keluar rumah dengan tidak berotak, aku makan, aku berjalan, aku tidur, aku menonton. Segalanya.

    Otak masih berjemuran diluar.

    *Sekarang musim hujan yang lebat kawan, kena jaga diri.

    BalasPadam
  3. kau ada masalah ka? minda kau tengah tak stabil? kenapa ya? maaf bertanya.

    keringkan dulu, nanti kau perlu guna jugak.

    kebanyakan tempat sekarang ni hujan lebat la.hmm ok take care lah





    BalasPadam
  4. haha.

    Alhamdulilah, sihat ja. Idea saja yang tidak hadir.

    kau ada blog dak? hehe

    BalasPadam
  5. ciss..ingat kau dah kenapa.haha

    yup aku ada blog.

    BalasPadam
  6. bak la, aku nak baca. Asyik baca yang sama ja.

    BalasPadam
  7. segan aku. aku tak pandai menaip macam kau.

    BalasPadam
  8. Jangan cakap macam tu, aku seorang peniru. Setiap apa yang aku catat ni idea dari catatan blog orang, dan sumber yang aku minat untuk dijadikan ilham.

    Setiap baris ayat, kata - kata yang ringkas, perenggannya. Semua tu bukan bakat sebenar aku.

    Aku cuma peniru.

    Tak apa, aku minta - minta saja. Rasa segan tak payah la, kadang - kadang kita rasa takut. Takut tidak boleh diterima orang. Lebih selamat dengan bersembunyi. Normal la tu.

    Rilek la wei. Jangan ambik serius sangat. haha.

    BalasPadam
  9. hahaha. Tapi bukan 100% kau tiru pun. :P
    Keaslian tu ada lagi la kan. hahaha

    Bagi aku biasa saja. kadang kita perlu sudut "personal".
    Biar tak dikenali. cara kita masing-masing.

    dok aeh sapa kata aku ambik serius? habaq mai sat!
    haha

    BalasPadam
  10. ok - ok. Terima kasih.

    Nanti pulak la catatan baru. Sibuk kenduri depan ni. haha

    BalasPadam
  11. haha.

    ok ketua ajk kenduri kendara. haha

    BalasPadam
  12. mana ada ajk. Pandai - pandai.

    Merewang bagi nampak muka saja, makannya yang paling banyak.

    BalasPadam