Isnin, Disember 20, 2010

mengeratkan silaturrahahim

Gatal, sedang menggaru.

Sudah.

Hujung tahun ni penuh dengan aktiviti sepertinya kenduri. Ada yang berkahwin, ada yang membuat majlis kesyukuran dan ada yang macam - macam majlis la.

Cerita lagi.

Aku ingin ceritakan tentang pengalaman aku ketika menjadi "mentara" masa kenduri rumah jiran aku kelmarin. Penat memang penat, letih memang letih, tapi seronok.

Apa yang seronoknya? Seronok sebab ramai "awek"? gelak.

Bukan itu saja, tapi aku seronok kerana selama aku hidup berjiran, jarang aku bercakap dengan jiran - jiran aku. Bukan bermakna aku sombong, tapi kurangnya berinteraksi. Tetapi pada hari kenduri, Alhamdulilah, aku bertegur sapa dengan jiran - jiran. Bergotong royong bersama - sama.

Itulah kelebihan jika kita betul - betul menghayati kenduri itu.

p/s: Selamat pengantin baru.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan